• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

BROCC - Under finansiering, godkänt?

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Hej!

jag tog ett lån via Advisa på BROCC och när jag loggar in på deras BankID sida så har jag ett lånenummer och lånet står som ”Under finansiering” Men jag har inte erhållit något svar att det är godkänt och inga pengar på kontot.

något som varit med om detta? Är lånet godkänt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Hej!

jag tog ett lån via Advisa på BROCC och när jag loggar in på deras BankID sida så har jag ett lånenummer och lånet står som ”Under finansiering” Men jag har inte erhållit något svar att det är godkänt och inga pengar på kontot.

något som varit med om detta? Är lånet godkänt?
Har det kommit upp på hemsidan och du inte har några uppgifter som ska skickas in? Så är det nog godkänt
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Någon som vet hur lång tid deras utb brukar ta?
 
K

Kallekella

Gäst
Poäng: 0
Då du sökte om lånet genom Advisa fick du då upp förslagen från bankerna eller vart du uppringd och fick veta?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vad hade du för förutsättningar?
Brocc har aldrig lämnat offert till mig iallafall.
 
K

Kallekella

Gäst
Poäng: 0
Men då stämmer det inte som alla säger att man inte längre kan se sina förslag??? Märkligt att folk hittar på.... vad tjänar man på det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Men då stämmer det inte som alla säger att man inte längre kan se sina förslag??? Märkligt att folk hittar på.... vad tjänar man på det.

Nja,
Alltså Sambla har köpt upp Advisa. Det vill säga Advisa är nu en del av Sambla. Dom har även anammat det här påstridiga och otroligt fula bemötandet deras handläggare på sambla gjorde.

Sambla i sin tur dock låter dig inte se dina förslag - huruvida Advisa anammat det också låter jag vara osagt men om dom inte har gjort det än är det nog en tidsfråga antar jag. Skulle inte alls bli förvånad om dom slår ihop sig.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
692
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Du kan vara lugn. Pengarna är på väg. Brocc är mycket smidiga och brukar sällan ha lösenkrav
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Jag tolkar det som att man inte hade likvider tillgängligt utan var tvungen att låna upp pengar för att låna ut..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp